Riky & Inge in Canada

From Vancouver to Halfmoon Bay

Na een goede en soepelereiskwamen wij op donderdagavond om half 7 aan in Vancouver (in Nederland vrijdagochtend 03:30 uur , want 9 uur tijdverschil). Omdat wij niet gelijk na zo'n lange reisdag wilden gaan rijden, hebben we de eerste nacht in een hotel vlakbij het vliegveld geslapen. Ideaal! Bij inchecken kregen wij ook nog even een sleutel van een Kingsroom, tegen zo'n upgrade zeggen wij geen nee!

De volgende ochtend waren wij om half 4 al klaarwakker.. lang leven de Jetlag! We haalden de auto op bij het Vliegveld en onze reis kon beginnen. In het begin was het wel even wennen: een automaat ipv schakelen, stoplichten aan de andere kant van de weg en nog andere verkeersregels. Maar dit verliep eigenlijk al vrij snel soepel.

Om iets over 11 uur namen wij al de eerste Ferry, namelijk vanaf Vancouver naar Langdale. Tijdens deze vaart werd alweer snel duidelijk wat Britisch Colombia zo mooi maakt; de natuurlijk is zo bijzonder. De gebergtes en de wateren zijn adembenemend! Ook zagen wij dit weer terug toen wij aankwamen bij de Sunshine Coast. Hierlangs bevindt zich de Sunshine Coast Highway die je langs dit prachtige landschap begeleid. Wij hebben hem nu voor een deel gereden; langs Sechelt zo naar Halfmoon Bay waar wij nu in een schattige Cottage verblijven. Een huisje ergens in de stilte verstopt. Echt heerlijk! Op dit moment genieten wij nog heerlijk van het laatste stukje zon op de veranda met een stukje kip op de mini bbq en een glaasje rosé.

Morgen rijden we verder naar Powell river waar we twee nachten zullen verblijven. Maar voor nu gaan we nog even genieten van de rust. Hieronder een foto van het uitzicht bij Sechelt. Kijk voor meer foto's in het fotoalbum.

Veel liefs uit BC !

Joke

Wat een prachtig land is het toch. Genieten!!

Yvonne

Wennen he zo'n automaat; wel een mooie car....En wat een schitterend uitzicht over de baai. Veel plezier he!

Pa en Ma

O wat geweldig mooi ,en wat een lef om dat te ondernemen,maar we wensen jullie heel veel plezier.