Riky & Inge in Canada

Daytrip with the 'Lady Rose Marine Service'

Vandaag waren we al vroeg op stap. Vanaf haven Port Alberni gaat er (bijna) dagelijks een postboot langs verschillende punten om pakjes af te geven bij mensen. Dit is een hele dagtrip (08:00-17:00). Deze trip is ook vrij gesteld voor toeristen. Hetleek ons een geweldige manier om de natuur eens vanuit een ander oogpunt te bekijken en dus mee te gaan met deze boottrip.

Van te voren vertelde de mensen dat je tijdens deze boottrip veel beren en walvissen zou kunnen zijn, maar helaas hadden wij dit geluk niet. De hele reis hebben wij op het dek gezeten, maar geen beer of walvis kunnen zien. Wel hebben we een ontzetten mooie omgeving kunnen zien. Ook nu weer: adembenemend! Alles is hier zo 'peaceful'! Onze trip ging richting Bamfield en werden daar dan ook voor anderhalf uur afgezet, daarna werden wij weer netjes opgehaald. Ondanks dat wij geen 'wildlife' hebben kunnen zien, was het toch ene geweldige dag. De natuur, de rust op het water en de mensen om ons heen.

Afgelopen dagen, maar zeker ook tijdens deze reis, hebben wij veel mensen mogen leren kennen. Mensen die hier vandaan komen, maar ook mensen die hier vanuit een ander gedeelte van Canada hier op vakantie zijn. Iedereen is hier zó vriendelijk en toegankelijk. Wij hebben de meest geweldige verhalen gehoord die zij met ons wilden delen en hebben ons gewezen op toffe plekken wij waar zeker nog naar toe moeten gaan. Ook zijn ze allemaal nieuwsgierig naar ons verhaal en wat wij voor reis maken door dit prachtige gebied. Leuk om zo met deze mensen in gesprek te gaan!

Morgen zullen wij verder reizen naar Tofino met een tussenstop bij Ucluelet. Wij kregen een tip dat de natuur hier geweldig is en wezen ons op den specifieke hiking trail. Dat willen wij natuurlijk met onze eigen ogen zien.

Voor nu gaan we nog even genieten van onze avond! Kijk ondertussen voor nieuwe foto's van vandaag in de fotoserie 'from Powell River to Port Alberni'. De boottocht vertrok namelijk vanuit Port Alberni.Tot morgen voor een nieuwe update.

xxx