Riky & Inge in Canada

Daytrip to Lund -> Savary Island

Vanmorgen stapte wij om 10:00 uur in de auto richting Lund. Lund is een plaatje verderop aan de Sunshine Coast Highway. Vanaf hier gaat er een watertaxi richting Savary Island die alleen met een boot bereikbaar is. De vaart duurde maar 15 min, dus we waren er zo.

Eenmaal op het Island zijn we opzoek gegaan naar fietsen om te huren. Beide kregen een mountainbike in ons handen en daar gingen we. Er lag nogal wat gruis op de weg en al gauw waren wij niet schoon meer. Aan het einde van de rit waren onze benenbijna zwart.

De mountainbike rit wat echt geweldig, maarwel zwaarde dan wij dachten. Het waren aardig wat heuvels en hobbels in de weg, maar de omgeving was waanzinnig! We reden door de bossen en langs de mooie kust. Na anderhalf uur rijden kwamen wij aan bij het uiterste puntje van het eiland. Het uitzicht wat wij daar hadden was de moeite meer dan waard. Wit strand, helder blauw oceaanwater en hooggebergte verderop aan de horizon. Adembenemend!Over het gehele eiland, maar met namehier, heerste zo'n enorme rust en stilte. De is de ideale plek om te ontstressen.

Tijdens onze rit zijn wij nog veel meer mooie plekjes tegengekomen. Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd vast te leggen op camera. Benieuwd naar nog meer mooie plaatjes? Kijk dan even in de fotoserie die bij deze dag hoort. Zeker de moeite waard. Morgenochtend vertrekken wij al naar de veerpont om over te steken naar Vancouver Island. Wij zullen dus de Sunshine Coast Highway verlaten en onze reis verder vervolgen opVancouver Island. Zal mijn kinderdroom (stiekem nogsteeds mijn droom) dan komende week toch echt uitkomen? We gaan het beleven. Wij houden jullie op te hoogte!

Love